بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتاب در استان قزوین 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از بخشودگی جرایم دیرکرد به شرط عودت کتاب‌های امانتی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،   جرایم دیر کرد امانت کتاب‌ها در صورت عودت کتاب از ۱۶ تا ۲۰ اسفند ماه  بخشیده می‌شود.

وی افزود: مدت امانت یک کتاب در هر دوره امانت ۱۴ روز است که در صورت تأخیر در عودت کتاب، به ازای هر روز مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد دریافت می‌شود که در این دوره، این جرایم مورد بخشودگی قرار گرفته است.

محمدبیگی خاطر نشان کرد: این بخشودگی شامل تمام کتاب‌های امانی دارای تأخیر است و بازه زمانی خاصی ندارد.
وی از همه اعضای کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان خواست تا با عودت به موقع کتاب‌ها امکان استفاده عموم مردم از کتاب‌ها را فراهم نمایند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین از امکان تمدید آنلاین کتاب‌های بدون تاخیر به کتابخانه نیز خبر داد و گفت: در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور که تحت عنوان «سامان» است، بسیاری از خدمات کتابخانه‌ها به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد که از آن جمله می‌توان به امکان جستجوی کتاب، در خواست عضویت، رزرو و تمدید مدت امانت کتاب اشاره کرد.

محمدبیگی اضافه کرد: برای استفاده از این سامانه علاقه مندان می‌توانند به سایت www.samanpl.ir مراجعه و از امکانات این سایت استفاده کنند.

 استان قزوین هم اکنون دارای ۵۹ باب کتابخانه عمومی در ۶ شهرستان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.